helgen

Helgen har varit underbar!
Varit ledig hela helgen ju och det var välbehövligt. Nu är jag laddad med energi för en tuff vecka med många pass på jobbet.
I fredags höll jag på att greja och dona här hemma hela dagen. Städade och bakade och hade mig.
Fredde och Frida kom på middag och vi bjöd på potatissallad med sockerärter, rödlök och dressing. Focaccia med citronsmak (använde både citronsmaksatt olivolja och flingsalt med citron, skippar nog en av sakerna nästa gång) och sallad till det. Kött hade de med sig själva som vi grillade på balkongen. Efterrätten som jag gjorde var busenkel och mycket god! Vispade grädde, krossade hallon och maränger och sen blandade jag ihop allt och la upp i glas som fick stå i kylen.
Lördagen då. Började med brunch på Tivoli med Frida, Caroline och Melinda. Skoj att träffas för vi hade en massa att ta igen. Och god mat med. Rullade hem efteråt.
På kvällen var det dags för Johans 30 årsfest. Regnet satte stopp för planerna att vara på innergården men det löste sig ändå. Finns det hjärterum så finns det stjärterum som man säger ;)
Blev en runda ner på stan, Helsing och Cardinal. Alla försvann hem tidigt så jag och Berra var kvar själva till klockan var halv 5. Haha! Sen blev det en pizzaslice och taxi hem.
Igår gjorde vi inte många knop. Herregud vad trötta vi var. Promenerade iaf hem till Samme och kollade fotboll och sen käkade vi pizza med Johan och Marie.
Idag börjar jag jobba kl 12 och ska sätta mig och vara lite duktig. Planerings-Camilla är i farten ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback