Gulaschsoppa

Vet inte om jag skrivit om detta innan men tänkte ge ett sjuukt gott middagstips.
ICA gör ibland häften som heter billiga veckan. Vet inte om ni sett det? I ett sånt häfte för flera månader sen hittade vi iaf ett recept på Gulasch med köttfärs istället för högrev som var ljuvligt.
500 g köttfärs
4 potatisar
1 röd paprika
1 gul lök
1 msk olja
6 dl vatten
1 köttbuljongtärning
500 gr krossade tomater
2 tsk kummin
salt och peppar
1 citron
Skala lök och potatis. Skölj paprikan. Hacka lök, skär potatis och paprika i tärningar. Fräs alla grönsaker och köttfärs i olja i en kastrull eller gryta. Tillsätt vatten, köttbuljongtärning, krossade tomater, citron och kryddor. Låt koka ca 10 minuter. Smaka av med salt och peppar.
Till detta har vi alltid vitlöksbröd och häromdagen slog jag faktiskt till med ett glas rött. Bara sådär, mitt i veckan!
(Tänkte lägga in en bild men alla bilder jag hittade på Gulasch på google ser vidriga ut)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback