Middagstips

Detta lagade jag till igår. Lyxmiddag en tisdag, inte fel. Glömde köpa Mozzarella när vi var och handlade så det fick bli fetaost istället. Man tager vad man haver. Fick ett bra tips när jag lagade pasta häromdagen, att slänga tillbaka pastan i grytan när man hällt av vattnet, hälla på en klick grädde och fräsa till pastan lite. Det blir mycket krämigare och mycket godare i matlådan dagen efter. Pasta är ju annars inte supergott att värma ;)



LAXPAKET


Ingredienser

400 g laxfilé
2 pkt [250 g] mozzarellaost, gärna färsk buffel
2 st askar körsbärstomater
1 kruka basilika
100 g skivad salami
flingsalt
svartpeppar från kvarn

Gör så här

1. Lägg ut fyra stora folieark på bänken, cirka 50x40 cm.

2. Dela laxen i stora bitar, riv mozzarellan i bitar och fördela över arken.

3. Lägg på delade körsbärstomater, basilika och salami, krydda.

4. Vik ihop arken till paket och se noga till att det blir tätt.

5. Grilla paketet på kolgrill eller i ugn 250 grader, cirka 15 min.

6. Servera med nykokt pasta, couscous eller ris.

Receptet lånade jag av Leila och det hittade jag HÄR


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback