tisdag

Min eftermiddag igår blev inte riktigt som jag tänkt mig. Jag och pappa skulle åka ner och träna vid halv 7. Vid sex tiden var jag lite småhungrig så jag tog en kaka. (jag är en gottegris)
För er som inte vet är jag nötallergiker och det började klia i halsen på ett par sekunder.
Hade ju självklart läst innehållsförteckningen och där stod "kan innehålla spår av nötter och mandel" Men eftersom alla företag skriver ut detta för att undvika att bli stämda vet man inte vilka produkter som har stor eller mindre chans att innehålla det.
Jag tog en allergitablett och drack massor utav vatten. Det slutade klia men halsen blev svullen och slemmig (ursäkta för er som inte ville veta det) :)
Så vi kände att det var lika bra att åka in.
Väl inne på akuten fick vi ta ett nummer och det var tio stycken framför, väntrummet var nästan fullt, hur sjukt är det?!
Hade jag fått ordentlig andnöd och svimmat av hade jag väl fått gå före i kön får man hoppas :)
Fick iaf en shot med kortison, kortisontabletter med mig hem och även ett recept på dem. Sen fick vi åka hem och jag slocknade innan klockan var nio. Ni andra som haft allergichocker vet hur slut man blir i hela kroppen.

Usch, det är en obeaghlig upplevelse och jag ska från och med nu kanske bara äta frukt!


(bild lånad från
www.delicato.se)

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej gumman!

gud vad läskigt men din allergichock och, ja..helt sjukt att man får vänta så länge på sjukhuset. fick ju själv vänta i 6 timmar när jag fått raketen i huvet..helt galet! o nötallergier är ju verkligen inte o leka med.

det är ju bra att du verkligen vet precis hur det känns när det börjar så du kan lugna ner reaktionen lite. iaf så var det skönt o höra att allt e bra igen.

förresten..kul o höra att kolmården var till belåtenhet ;)

pussokram

2009-03-10 @ 19:12:04
Postat av: Anonym

haha...tyckte att jag skrev vem det var men det försvann väl :) det är karin (w) som har varit i farten.. kraam

2009-03-10 @ 19:13:32
Postat av: Milla

Jag förstod att det var du Karin. Ingen annan som jag känner har fått en raket i huvudet ;P Ja, som tur var så hade det lugnat ner sig igen, men det kändes lika bra att åka in ju. Puss och Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback