Statistiska centralbyrån


Idag ringde de från statistiska centralbyrån om en undersökning om svenska folkets hälsa.
Dom har jagat mig sen i september-oktober någonting så idag ställde jag upp, mest för att slippa fler samtal.
Det tog ungefär en halvtimme och dom ställde en massa frågor om hur jag bodde, hur jag tillbringar min fritid, mm.
Men en sak blev jag väldigt irriterad över och det sa jag till tjejen som jag pratade med.
Dom frågade en massa om Berra och om mamma och pappa. Om deras utbildningar och jobb och sånt.
Och helt allvarligt tycker jag inte att de har med det att göra. En sak att de frågar om mitt liv för jag har ju gått med på att ställa upp. Men att jag ska sitta och berätta sådana saker om dem tyckte inte jag kändes bra.
Så dom får helt enkelt hoppa över sådana frågor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback