Debatt

Har suttit och kollat på Debatt nu.
Det handlade om Liza Marklunds bok "Gömda" som kom ut 1995.
Antar att de flesta läst den? Väldigt gripande bok men tydligen så är den inte sann.
Historien i sig är sann, men många detaljer är utbytta.
Vet inte vad jag tycker om det egentligen. På ett sätt förstår jag att man "kryddar" till historien lite för att få folk att få upp ögonen för vad som händer, men samtidigt förstör man ju "mannen med de svarta ögonen"s liv.
Han har suttit inne en månad för misshandel. (någon gång på 80-talet tror jag det var)
Och självklart ska han straffas för vad han gjort (kvinnomisshandel är något så fruktansvärt), men att få hela svenska folket att tro att han gjort alla de hemska sakerna som han tydligen inte har gjort?!
Jag vet inte, väldigt svår fråga.
Vad tycker ni?

Och sen kan man ju skrota Janne Josefsson som programledare för han är helt fruktansvärt dålig. Han lyssnar inte på vad folk säger, pratar i mun och ställer oerhört dumma frågor!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback