tisdag

Första skoldagen på tio veckor. Det var riktigt roligt att komma tillbaka!
Började juridikkursen idag och det känns sjukt spännande, jag var riktigt aktiv och ställde frågor och sånt. Råkade också bli klassens feminist. När Leif sa att vi lever i ett jämställt samhälle så fnös jag lite för högt och när han sedan frågade om vi visste vilket år kvinnor fick rösträtt i Sverige skrålade jag ut: 1921!!!
(Då försökte Andreas kolla om jag hade hår under armarna också) Haha!

Jag är verkligen peppad inför skolan nu! Ska fixa klart min redovisning ikväll och sen ska jag och Maria öva på dem inför varandra imorgon. Plus att vi ska skirva varsin opponering. Alltid bra att sitta två så får man fler synpunkter!
Nu väntar jag på mannen min, vi ska nog ut och ta oss en promenad.

Kommentarer
Postat av: lina

haha, jag blev också lite upprörd över hans uttalande om att sverige är jämnställt, eh va?



jag vill ha en muntlig recension av schulmanboken när du läst klart!

kram

2009-04-21 @ 21:38:53
Postat av: ellie

hade jag gått kvar hade jag varit klassens feminist. men det är bra att nån annan är det nu.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback