måndag


Första skoldagen avklarad :)
Åkte ju tidigt imorse så att jag skulle vara i god tid. Irrade in i fel byggnad sen men kom på ganska snabbt att salarna hette annorlunda där. Sen hittade jag rätt.. Var på plats 40 minuter innan jag skulle börja, men jag pratade lite i telefon med mamma också satt jag och läste en tidning så det var lugnt :)
Sen fick man gå in och sätta sig i klassrummet. Folk droppade in lite då och då, vissa rätt så många minuter för sent. Okej att det var första dan och svårt att hitta men då tycker jag att man ska vara ute i god tid.
Vi fick träffa Susanne som är utbildningsansvarig. En ung tjej som verkar go. Något sträng med det ska man vara, då får man mer respekt. Sen kom en som heter Lars och är en av delägarna. Han höll en låååång informationsstund om allt vi skulle göra på utbildningen. Rätt drygt att lyssna på honom i 1½-2 timmar eftersom han gick igenom precis samma saker som på informationsdan. Men men.
Vi fick varsin pärm med schemauppgifter och ungefär 50 a4-sidor med mattetal. På sista sidan var där en formel som var rena grekiskan för mig. Susanne sa: Här går gränsen för vad ni måste kunna. Detta måste ni behärska. Gör ni det behöver ni inte göra några uppgifter i häftet.
GUULP! Jag får nog sitta hela veckan.
Fick iaf tre kompisar :) Jessica som jag träffade på informationsdagen sist.
Emelie, en tjej ifrån Ronneby och Malin en tjej ifrån Göteborg.
Vi hade en liten rundvandring på skolan och sen fick vi fotas en och en till klasslistan.
Sen gick jag, Jessica och Emelie upp på stan och käkade lunch. Det var mysigt :)

Idag har Berras bror Kalle varit här en liten stund. Sen körde han hem och Berra gick ner till PL13 för pubsamling innan matchen. Jag gick ner och mötte Sofie för en långpromenad. När jag är mitt i Pålsjö-skog ringer Berra. Klant-Kalle har glömt sin mobil hemma hos oss och ringt Berra ifrån en telefonkiosk i Åstorp. Så han fick vända och köra tillbaka. Haha, tur att vi var på väg hem ändå. Sen gick jag och handlade lite nödvändigheter.. Handlade sagolikas nyponsoppa.. Den är sagolik ;)
Och en Häägen som jag ska smaska på nu :)

Får kanske sätta mig lite med matten ikväll? Ska ägna dagen åt det imorgon med.



(Ingela, jag kan inte kommentera i din blogg, man måste ha ett speciellt konto då verkar det som?!)

Kommentarer
Postat av: ingela

Det verkar ju som om det har börjat bra för dig i skolan idag inte sant!? Synd om Kalle som fick köra tillbaka igen men lätt att glömma särskilt när han har varit på anställningsintervju och allt idag. Ska kolla men visst kan du väl kommentera om du vill. Men du kan väl inte vara anonym. Kanske du måste typ skaffa en inaktiv blogg på blogspot? Mest för att lämna dina uppgifter...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback