God mat

Tänkte dela med mig av ett gott recept som jag gjorde precis.
Jag brukar leta upp ett recept på internet och sen göra om det så att det passar mig och skafferiet :)

1 zuccini
4 potatisar
4 morötter
2 tomater
en halv burk creme fraiche

Marinad:
olja
tabasco
chilipulver
2 vitlöksklyftor
timjan

1. Koka skivad potatis och morötter.

2. Blanda ihop marinaden.

3. Skiva zuccini och varva i en form tillsammans med morötterna och potatisen.

4. Häll över marinaden och ställ in i ugnen på 200 grader i ca 5 minuter.

5. Ta ut formen och lägg på skivad tomat och klicka över creme fraiche.

6. Ställ in formen i ytterligare 15 minuter.

Sen kan man ju ha vad som helst till :)
Jag skivade korv som jag stekte till!


Kommentarer
Postat av: andiie

Haha nu har du en extra läsare iaf ;D

Bra blogg ;P

2008-11-18 @ 20:06:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback