måndag

Lite spänning i vardagen idag..
Lisa ropade i snabben att en kund sa att det luktade bränt ute vid garaget.. Jag gick ut, och lågorna slog ut genom porten.. Säkert tre meter höga lågor.. Jag stod och stirrade, sa till Mathias.. Kolla, det brinner skitmkt.. Det slog mig liksom inte att jag skulle försöka släcka elden.. Tobias fick fart.. Ut med pulversläckaren. De använde tre st, ändå slocknade det inte.. Vi hade ringt brandkåren och hela byggnaden fick utrymmas.. En KVART tog det innan dom kom. De var på en annan utryckning.. Men ändå, det måste ju finnas resurser till mer än en utryckning i en sån här stor stad.. Tur att det bara var i garaget det brann. Någon idiot hade alltså satt fyr på containern.. Det ringde en kund ner och sa att hon sett en kille komma ut ifrån garaget.. Och vi har honom på kamera från när han var inne och handlade.. Så du är snart fast!! Sådetså!! :P Ja, herregud, det var kaos.
Tydligen ska det ha brunnit på Nicolaiskolan också.. Knäppt. Tänk om det är nån liga eller nått..
Aja, jag och Mathias röjde där ute ett bra tag..

Berra är i Åhus så jag har skittråkigt :S
Har prov imorgon så det är väl kanske lika bra.. Så att jag pluggar!!
Nu ska jag gå och lägga mig i sängen och läsa igenom alla sidorna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback