dagens matintag

Detta är vad dagen bjudit på i matväg:

image260


Keldas Karibiska kycklingsoppa till lunch. Väldigt avancerat, men det skulle gå snabbt och lätt för Berra skulle iväg till jobbet. Kokte broccoli och haricot verts till. Enkelt och gott!

image261

En stor smoothie när eftermiddagssuget drog igång. Blev med hallon idag.

Ska snart börja med kvällsmaten, fisk idag för det var så länge sen. Jag har väldigt hög ämnesomsättning och behöver mat ofta. Annars blir jag inte rolig att ha och göra med, det lovar jag ;) Tror på att äta ofta men lite mindre portioner. Och det verkar fungera för jag har gått ner i vikt. Helt ofattbart egentligen med tanke på hur mycket sött jag stoppar i mig. Det är ju lättare att ta ett choklad än att ställa sig och bre en macka tillexempel :) Köper alltid hem en massa frukt men sen ligger den och blir dålig. Blir väl bättring nu när våren och sommaren är på väg. Melon och vindruvor slinker ner lättare :) Något som jag alltid ska ha hemma i sommar!

Nu ska jag ner och sola en stund!

Kommentarer
Postat av: Emma

Mmm, jag älskar Keldas soppor! Jag åt den orientaliska igår, MUMMA!! Får kanske bli en karibisk kyckling ikväll =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback