olycka

Man påkörd vid övergångsställe

Helsingborg. Strax innan klockan tre på onsdagseftermiddagen blev en man påkörd av en personbil på Järnvägsgatan i Helsingborg. Olyckan inträffade vid ett övergångsställe i höjd med Hamnpaviljongen.

Ambulans var snabbt på plats och fotgängaren fördes till Helsingborgs lasarett. Det finns inga uppgifter om skadeläget.

Även föraren, som chockades vid olyckan, fick föras till lasarettet.

(Texten är tagen ifrån hd.se)

Jag kom körande på drottninggatan. Ser att en man går mitt ut på övergångsstället mot rött ljus. Jag saktar in och tänkte tuta för att uppmärksamma honom på att han gick mot rött. Men jag gjorde aldrig det. Bilen som kom i filen bredvid mig såg inte mannen. I nästa sekund flyger han upp i luften framför min vindruta. Jag tvärbromsade och vejde åt sidan men det kändes som att han touchade min bil när han landade. Som tur var stod ambulansen på andra sidan gatan så de var snabbt framme. Mannen var då vid medvetande men det blödde ifrån huvudet på honom.
Fy fan vad jag mådde dåligt. Jag kan inte ens tänka mig hur de två i den andra bilen mår. Ambulanspersonalen såg ju vad som hände och det var inte fråga om någon smitning eller så.. Så jag fick köra vidare.
Malin kom bort till mig och vi körde hem till Frida. Mina ben skakade hela vägen när jag körde. Väl framme ringde jag Berra och då bröt jag ihop. Jag kan bara tänka på mannens blick som mötte min när jag satt bredvid honom på gatan. Han såg så rädd och hjälplös ut.
Tänk om jag hade tutat?! Då hade kanske föraren i den andra bilen uppmärksammat honom!!

Har haft mys med tjejerna idag. Har försökt att inte tänka på det som hände men det maler hela tiden i bakhuvudet.
Vi åkte ner till hamnpaviljongen nu ikväll och käkade, sen åt vi varsin glass på gröningen.
Tack mina fina vänner för att ni finns. Jag älskar er!


Kommentarer
Postat av: patricia

oh fy fan va obehagligt.. hoppas han inte fick några allvarliga skador.. Kram på dej!

Postat av: angelina

åh gumman! jag som har malt på om minnen om dig och mig för martin wendel inatt (vi jobbar ihop) och nu saknar jag dig ännu mer. hoppas allt är bra med dig under omständigheterna. tänker på dig!

2008-07-10 @ 15:02:02
URL: http://babybabybird.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback