onsdag

Som utlovat kommer här ett inlägg.. (bara för att du tjatar henke) Häromdan tänkte jag faktiskt skriva men då kom jag inte in på sidan..

Vad har då hänt sen sist? På juldagskvällen var jag bara hemma med familjen. Mormor, min morbror och min kusin var också där.. Käkade och öppnade lite mer julklappar.. Jag och Berra fick ett spel av min syster som jag, syrran och kusinen ägnade ett par timmar åt sen..

På annandan tog jag och mamma en strandpromenad och sen tog jag tåget hem till hbg. Packade upp och städade iordning lite, sen var det jobb som gällde.

Torsdags, jobb hela dan.

Fredags, gick jag och Berra först på stan.. Lämnade tillbaka en tröja som jag köpt till honom.. Jag lyckas aldrig köpa saker som passar.. Nu har han köpt en snygg Lacosteskjorta istället. Sen träffade jag Sofie för lite mat.. Det blev Tandoorikyckling på Papadam.. gott gott. Sen gick jag och jobbade..

I Lördags körde vi till Åhus. Umgicks med mamma en massa. Det var tänkt att vi skulle rensa ur deras kök, för dom ska riva ut och bygga nytt.. (kommer bli supersnyggt) Men efter att vi kalasat på tonfisksallad blev vi så pästa att vi gick och la oss och läste.. (jag läste, mamma somnade efter två sidor) Sen åkte vi hem till mormor för att få med henne på en promenad, hon var hur pigg som helst.. Skönt..
Pappa ville ha pizza till kvällsmat.. Så vi begav oss ner till Manhattan och käkade.. Jag körde så pappa drack öl och mamma vin.. Dom var lyckliga.. Sen åkte vi till familjen Wiktorsson och drack kaffe, åt kakor och snackade skit.. Det var supermysigt.. Fick träffa den nya hunden stella också.. Sjukt busig liten krabat..

I Söndags var jag överaktiv.. Jag började med att gå upp klockan 9 och baka scones.. Efter många om och men fick jag upp ett par muttrande föräldrar som inte alls tyckte det var okej att gå upp så tidigt. Men när dom kom ner til köket blev dom glada iaf. Sen drog familjen Mattsson igång, till tonerna av Elena Paparizou rensade mamma och pappa köket.. Jag tog mig an tvättstugan. Inte för att jag behöver göra något där hemma längre, men dom har så himla mycket att göra alltid så jag ville vara en bra dotter :) (Jag fyller år snart och försökte få lite extra poäng, Berras pappa kom på mig) ;) Sen sorterade jag kläder i mina garderober.. Har en del saker kvar där, lite basplagg och sådär som kan vara bra att ha.. Så jag sorterade, la i lådor och till och med märkte dom.

Berra kom och åt middag och sen åkte vi hem till vårt hem :)


Nyårsafton då:
Jobb på förmiddagen till strax efter ett.. en massa massa folk..
Sen hämtade jag upp Berra, Vicke och Annika och körde vidare upp till maxi för att inhandla nyårsmiddagen..
Hem till ett nystädat hem. (Han är så duktig, min man) :) På med festblåsan. Min fina guldklänning :)
Sen kom Annika och Vicke hit och vi lagade maten tillsammans..

TIll förätt: Tunnbrödsrullar med skinka, purjolök, creme fraiche, kryddor och vindruvor.
Huvudrätt: Grillad fläskfilé, potatisgratäng, sallad, hemagjord Bearnaise och sallad.. Till detta skulle vi ha färsk sparris, men den hittade jag när vi redan ätit upp. det var ju typiskt.
Efterrätt: Kladdkaka med grädde och physalis

Vädligt gott, och mätt var jag.. som bara den..
Det blev en mysig nyårsafton, bara vi fyra.. Kändes rätt så lagom.. Antingen det, eller så ska man vara på någon jättefest.. Detta kändes toppen iår.
Gick ner till stan iaf vid 12 slaget.. Drack skumpa, pussades och tittade på raketerna. Gick inom PL13 och tog varsin öl/cider och sen hem till oss igen..


Igår lyckades jag sova till 12, det har jag nog inte gjort på ett par år.. Får direkt sån ångest.. För då är halva dan över.. Men vi låg kvar i sängen till 2, halv 3.. Låg och kollade på film.. Så slappt :) Sen tog vi oss varsin dusch och en promenad ner till stan.. Gick och käkade kinesiskt. Jag tog kinesiska jätteräkor och Berra tog oxfilé.. Gud så gott det var!! För en gångs skull så åt jag upp all mat.. och det är inte ofta det händer :)
Sen hyrde vi en film och gick hem och la oss igen.. haha, det var inte mkt action igår.. Jag somnade vid halv 8, så sammanlagt var jag vaken i 7 och en halv timme igår.. :)

Idag har jag hunnit med ett par avsnitt Greys och ett par kapitel i min bok.
Senare idag ska jag leka med Elin.. Jag har lovat att ställa upp som chafför för hon behövde handla.. Något roligt ska vi väl också hitta på :)


(En lagom uppdatering det här Henrik?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback