25de december

Vi hade en härlig julafton igår, Berra kom hit efter frukost med julklappar från sig och sin familj, tack så mycket allihopa, ni är underbara! :)
Sen åkte vi till kyrkogården och tände ljus och julpyntade på mormors grav.
Hem och åt grönsakssoppa som jag tillagade. (Det är kanske en lite udda tradition vi har, men så länge jag kan minnas har vi ätit grönsakssoppa till jullunch)
Sen slökollade vi på Kalle, drack chokladglögg och öppnade julklapparna från varandra. (jag, mamma och pappa)
Pappa hade tomteuppdrag så jag fick vara tomtechaffis. Medans han var och tomtade körde jag hem till familjen Persson och lämnade en julklapp till dem!
Kvällen firade vi sen hos Anna och Oskar, med oskars föräldrar.
Det var mycket trevligt! Vi åt en massa mat (som jag antar att dom flesta gjort) och hade julklappslek.
Sen åkte vi och hämtade Berra så jag fick sova med honom inatt! :)

Nu har jag skickat med mig de flesta julklapparna med Berra i bilen till hbg så jag slipper ta dem på tåget så jag kan tyvärr inte visa några bilder men ett utdrag av vad jag fått:
- Två tröjor
- Resecheckar
- Halsband, armband och örhängen
- USB-minne
- Helkroppsmassage
- Ett örhängesställ och två örhängen (ska försöka hitta ett kort på internet för detta stället är superfint)
- Ett skin till datorn
- Smink
- Ahlgrens bilar av pappa :) Jag fick mina glasögon i för tidig julklapp så jag skulle egentligen inte få mer av mamma och pappa, men pappa hade lovat att jag skulle få skumbilar, så jag fick fyra påsar) Haha!

Nu ska vi går julpromenad med Boyen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback