falukorvslåda

När jag har dålig fantasi och inte vet vad jag ska äta för mat brukar jag kolla olika recept på internet och sen ändra på dom efter eget tycke, smak och vad som finns hemma. Idag blev det en god pasta/falukorvlåda.




Pasta för 4 personer
en halv ring falukorv
ca 2-3 dl turkiskt yoghurt
tacokrydda
tacosås (medium)
Hot Chili sås
riven ost


1. Sätt ugnen på 225 grader.

2. Koka pastan.

3. Lägg pastan i en ugnssäker form

4. Dela falukorven i små bitar och lägg över pastan.

5. Blanda turkisk yoghurt med tacokryddan, tacosåsen och chilisåsen. Använd mest chilisås så det inte bara smakar tacos. Häll över blandningen.

6. Häll över riven ost och gratinera i ugnen ca 15 min.

7. Servera med sallad.

                                
                                                                                             Smaklig måltid! :)

Kommentarer
Postat av: *Sofie*

Åh tack=)



Ja det var nog ett tag sen jag la upp, går i omgångar men kommer kanske nu när jag blev påmind;)



Blev hungrig när jag såg din mat, ser gott ut!!

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback