Röda faran



Det här är röda faran. Idag har vi varit på äventyr. Det är alltid ett litet äventyr när jag är ute och cyklar, främst för att jag är så fruktansvärt dålig på att cykla (det har jag gemensamt med adam) dels för att jag inte alls förstår "trafikreglerna" för cyklar i en större stad än åhus. Haha, så det kan sluta hur som helst. Får väl bli lite rundturer i sommar när det är bättre väder :)

Har gjort mitt prov nu och det blev ett VG på det, kändes fint :) Skrev fyra häften med text så jag hade lagom skrivkramp!

Nu har jag ätit middag, jag älskar falukorv, något av det bästa jag vet. Tyvärr tycker inte berra det är överdrivet gott så jag passar på när han jobbar kväll. Då har han inget att säga till om, då äter han det jag lagat :)
Ikväll blev det korvgryta med falukorv (såklart), morötter, lök, blomkål och krossade tomater. Chansade och hällde i koriander med, det blev mycket gott :)

Jag borde egentligen plugga nu, jag behöver göra det nästan alltid när jag är ledig. Men jag är slut i huvudet idag.. Får unna mig en pluggfri kväll känner jag. Nu ska jag baka brownies :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Bra jobbat! Vi måste htta en dag att ses snart! Kommer du in tll mig på söndag på jobbet? Hur jobbar du i veckorna? Skulle kanske ta o köra o hälsa på dig så du får träffa Pyret, mitt vrålåk =)

Postat av: Liza

haha vi verkar vara ungefär lika kloka när det gäller cycklandet i denna stan,, helt plötsligt är man mitt ute på vägen och sen står man en annan stund vi trafikljusena när man ska svänga,, ja min lista kan bli lång :) tacka vet jag bilen :) haha är det komvux du läser upp lite på nu eller? kram kram

2008-04-09 @ 14:31:33
URL: http://lizzaa.blogg.se
Postat av: Milla

Emma: Nu snackade vi ju i telefon innan idag, så det här är redan avklarat :P Men ja, jag ska försöka få in en fika eller lunch på ditt jubb på söndag :)

Liza: Haha, ja dom borde visa tydligare vart man egentligen ska vara med cykeln :) Jag går mkt hellre, för jag vet hur en trottoar ser ut :)
Japp, ska läsa upp två kurser på komvux nu så jag får tillräckliga betyg :)Puss

2008-04-09 @ 21:48:28
URL: http://sagolikamilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback