torsdag

Jag och berra skulle kolla på en film igår.. men jag somnade efter tio minuter :S Jag slappnade liksom av helt för första gången på flera veckor.. När jag är ledig ifrån jobbet har jag så mkt andra saker som ska fixas.. Med lägenheten framför allt..
Jag hade lite dåligt samvete för att jag låg och snarkade sådär på hans födelsedag, så jag lagade en god middag till honom sen :)

Det blev baconinlindanfläskfilémedinbakadeprovencalkryddor.. Det blev långt :P Med ugnsbakade grönsaker (som är något av det bästa jag vet) pepparsås, klyftpotatis och sallad..

Man putsar först fläskfilén, sen snittar man upp den längst hela långsidan.. Strör ut frysta provencalkryddor, stänger igen och lindar baconen runt.. In i ugnen i 40 minuter, sen är det klart.. supergott :)
(Elin som har gett mig det goda receptet) :)

Nej, nu ska jag gå och baka ciabatta.. Och bullar, och dammsuga, torka golven och hänga upp gardiner i sovrummet.. Ja, det blev visst mkt att göra idag också.. haha..
Börjar jobba kl 4 så det är väl säkrast att jag sätter igång..

Kommentarer
Postat av: angelina

du är en sådan duktig liten hemmafru :)
så du hade tänkt dig socionomutbildningen i helsingborg? men jag förstår inte riktigt den. finns den bara i helsingborg eller är det den så man går halva i lund, och halva i helsingborg? det här får vi prata om lilla milla :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback