lördag fortfarande

En konstig dag idag. Jag och Berra åkte till Malmö för att träffa Anna-Karin och Johnny och gå på Ilva..
Resan dit som skulle ta ungefär 50 min tog istället över 2 timmar.. Utanför Gunnesbo (utanför Lund) hoppade en kille framför tåget.. Sjukt läskigt.. Vet inte om han klarade sig ens.
Där fick vi sitta tills först ambulansen kom, sen brandkåren, polisen och tillslut en ny tågchafför som fick ta en taxi ifrån malmö.
Känns som ett otroligt egoistiskt sätt att ta livet av sig.. Det är det iofs alltid.. Men att hoppa framför ett tåg drabbar mer än en själv och ens familj/vänner.. Vi som satt på tåget mådde dåligt (iaf jag, kände ett riktigt obehag), personalen på tåget som fick ringa runt till en massa, tågen kunde ju inte gå förbi där.. Brandmännen, ambulanspersonalen, poliserna och för att inte tala om tågchaffören, han måste mått jättedåligt.. Usch, det var riktigt obehagligt!!

Iallafall så hittade vi en del fina soffor och annat på ilva.. En massa fina kuddar, lampor och en del coola tavlor..
Blev lunch på jensens böfhaus, riktigt gott med hackebiff..

Imorgon blir det jobb, Rosita ringde och frågade om jag kunde jobba för henne imorgon. Självklart kan jag det :) Alltid bra med extra pengar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback