söndag

oj, har jag inte skrivit på så många dar. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt!!
I Torsdes var det jobb hela dan, sen gick jag hem och kollade tre avsnitt av Gossip Girl medans Berra var ute och festade. I Fredes skulle familjen komma och hälsa på så då var det bullbak, städ, städ, städ.. Men jag hann med en fika med Elin och Petter och en runda till Maxi för att inhandla en ny julstjärna. Det blev en svart, riktigt tuff :)

Sen kom då mamma, pappa och anna och jag hade middan färdig.. Det är inte jätteroligt att hitta på mat som hela familjen kan äta då mamma är vegeterian (hon äter vitt kött), varken pappa eller Oskar gillar kyckling. Och Oskar är allergisk mot lök.
Det fick bli potatisgratäng och kassler.. (Oskar fick en egen gratäng, utan lök) :)
Sen drack vi glögg och åt bullar och pepparkakor..

Vid 8 travade vi upp till idrottens hus för att kolla på After Dark.. Shit, vad bra det var :)
Sen blev det kaffe, julmust och tomteskum hemma hos oss. Så man kan väl säga att vi åt rätt så mkt :)

På lördagen gick jag och pappa upp tidigt och gav oss ut i regnet med boy, det var mys.. Handlade frallor och dukade upp en jättefrukost hemma. Så gott så gott :)
Det blev en runda till Helsingör, middag på Cavolo Nostra (?!) och en tur till Ikea innan vi äntligen gav oss ut på väg 21 mot Kristianstad.
Jag skulle vara hos Carro på 20 års fest klockan 18.30.. Kvart i sex körde vi ifrån Helsingborg så ni kan nog räkna ut att jag var sen, SOM VANLIGT!!
Men men, mycket trevligt var det hos Carro, med mycket god mat, snapsvisor och ett jättefint tal ifrån Emma och Emelie. Det var så att man fälde en tår!

Sen sprang jag och Josefin till bussen för lite äventyr i Kristianstad.. Som vanligt var det trevligt att träffa en massa folk man inte sett på länge.. Men Kristianstads uteliv är så dött.. Fruktansvärt..
Men jag hade mysigt med min Josefin iaf :)
Sen åkte vi hem och sov här hemma hos mamma och pappa..
Kl 9 vaknade vi av klockan för Josefin skulle in och jobba. Jag kände att jag inte var riktigt körduglig så pappa ställde upp som chafför och skjutsade hem henne..
Nu sitter jag här och är sleten som ett djur.. Väntar på att mamma ska komma hem så vi kan leka lite.. Kanske tar en runda in till stan, hörde att det var julskyltning..

Detta blev ett väldigt långt inlägg, förlåt, men jag hade inte så mkt bättre för mig just nu..
Nej, en dusch kanske!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback