LONDON

Här kommer en liten uppdatering om mina dagar i London.

Torsdag
Planet lyfte vid 10.. Satt bredvid emelie och snackade hela vägen, mkt trevligt :)
Kom till hotellet vid halv 2 ungefär. Vi käkade en mysig lunch på en bar i South Kensington, där vi bodde.
Vi gick vidare upp mot Holland park, strosade runt där och kollade på alla fina blommor och barn som lekte.. London är charmigt på det viset, en massa härliga parker överallt.
Det blev en kaffelatte på starbucks såklart.. mitt och pappas favorit-tillhåll under semastern. Sen shoppade jag ett par hängelsbyxor.. sjukt fräcka, ljusa, med hög midja :)
På vägen hem gick vi förbi en massa fina hus och underbara bilar. jag och pappa var i paradiset.. Det fanns jaguarer, porschar, mercedesar, land rovers (ungefär tusen stycken), en hummer och en massa söta minicoopers.
Vi gick hem till hotellet och vilade lite, sen gick jag, anna och pappa ut på en bar. Mamma hade migrän. Pappa drack självklart Guinesse. Jag och anna tog varsin Strongbow blackcurrant.. (som cider ungefär)

Fredag
Vi promenerade bort till BP House, där min syster jobbade under två månader för 5 år sedan.. En del hade förändrats men det mesta var sig likt. Pappa ville kolla på kgrigsmuséum så vi skickade iväg honom själv. Jag, mamma och anna åkte ner till Covent Garden där vi tillbringade dan. Shoppade och åt lunch.
Här fyndade jag ett par jeans på Mango.. Kan vara en av mina absoluta favoritaffärer.. Vidare mot ett gigantiskt Top Shop, här blev det en svart tröja bara.. På tok för mkt folk. Köpte även en svart mulberry-väska.. LOVELY.. jag älskar den :) 
På kvällen var vi på musikalen Lion King.. Helt UNDERBART!! det var verkligen värt de 500 kronorna som biljetten kostade.. Dom hade gjort det så oroligt häftigt, allting var så genomtänkt och skådespelarna var superduktiga..
Tunnelbana hem och marsch i  sängen..

Lördag
Vi åkte upp till Towern. Kollade på en minneslund ifrån första och andra världskriget med namn på de som dog ute till havs och inte fått någon ordentlig begravning och gravsten. Bara ifrån första världskriget var det 12000 namn.. Ifrån andra var det säkert 3 gånger fler.
Gick över Tower Bridge.. In på ett starbucks, (självklart) det var dags för en frappucino med caramel.. Underbart gott! Vi tog bussen utt till Covent garden, vidare upp till Soho där vi käkade lunch. Det fick bli en grillad ciabatta med kyckling, chorizo och avokado.. Super! Kollade Chinatown, Leistersquare där jag handlade på mig ett lager med scarfs, blev en brun, en turkos och en rosa.. Så nu klarar jag mig ett tag :) Tog tunnelbanan till Hyde park. Där väntade en halvtimmes toakö för oss tjejer.. Killarna kunde bara travar rakt in, som det brukar vara.. Riktigt tröttsamt. Tur att pappa hade sin mp3 med sig så han hade något att fördriva tiden med :)
Vi käkade glass och tittade på alla inlinesåkarna.. På väg hem gled en hummerlimo förbi.. Mitt hjärta smälte..
På kvällen blev det en pizza med parma, mozzarella och färsk basilika. smakade bra. Stannade till på en pub för en corona med tillhörande lime. det sitter aldrig fel :)

Söndag
Vi tillbringade nästan hela dagen ute på Camden Market.. Där fanns ALLT!! En massa skit och en hel del fina saker. Mina inköp för dagen blev ett par solglasögon, ett linne med körsbär på, och ett par skor gjorda i kamelskinn (som små tofflor).
Jag och pappa tog en runda in på Gap där han shoppade loss. Jag hittade en jacka till Berra som jag tyckte var fin :)
Vidare hem.. jag och pappa tog oss upp till Kensington High Street för ännu ett besök på Urban Outfiters där jag skulle köpa en BH som jag kollat ut innan.
På kvällen gick vi ut och åt lasange.. Skulle ta taxi kl 3 ifrån hotellet så det blev sängen tidigt..
Och nu är jag hemma iaf.. borta bra med hemma bäst..
Nu har berra lagat mat så jag ska gå och äta..
Uppdaterar med bilder sen!!

Puss och Hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback